Posledný článok na blogu

Reshoper 2024: Čo robia inak e-shopy, ktoré rastú aj v nepredvídateľnej dobe?

Odoberať novinky e-mailom

Nevypĺňajte toto pole:
Vložením e-mailu súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov
 

Slovník pojmov, Strana 5

3 A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z

Off-Page faktory

Off-Page faktory ovplyvňujú umiestnenie webu vo vyhľadávaní. Označujú činitele, ktoré majú vplyv na umiestnenie webu vo vyhľadávačoch, ale na rozdiel od on-page faktorov majú svoj pôvod mimo prevádzkovaný web. Príklady Off-Page…

On-Page faktory

On-Page faktory majú vplyv na umiestnenie webu alebo e-shopu vo vyhľadávaní a sú neoddeliteľnou súčasťou optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Na rozdiel od off-page faktorov, on-page faktory je možné ovplyvniť oveľa jednoduchšie, pretože vyplývajú…

Online Marketing

Pojem online marketing sa začal presadzovať s rozvojom internetových obchodov a podnikania na internete všeobecne. Môžeme sa tiež stretnúť s označením internetový marketing, e-marketing alebo web-marketing. Čo všetko zahŕňa online marketing? Online…

Online platby

Online platby sú stále populárnejším riešením pre platenie nielen v oblasti B2C ale aj B2B. Online platby možno vykonávať pomocou klasických platobných kariet, u ktorých je aktivované internetové bankovníctvo, kreditných kariet, elektronických…

Open Source

Open source je softvér, ktorého zdrojové kódy sú voľne k dispozícii. Dobrovoľní vývojári môžu zdrojové kódy študovať a modifikovať. Vylepšené alebo nové časti takéhoto softvéru sú potom zakomponované do celkovej štruktúry a vďaka tomu sa open source…

Opera

Opera je názov jedného z najrozšírenejších prehliadačov webového obsahu. Tento prehliadač môžeme zaradiť k prehliadačom ako sú Internet Explorer, Firefox, Chrome alebo Safari. Zastúpenie tohto prehliadača je však oveľa menšie než má Chrome alebo…

Optimalizácia pre vyhľadávače

S týmto slovným spojením sa môžeme stretnúť veľmi často aj vo forme skratky SEO (Search Engine Optimization). Optimalizácia pre vyhľadávače popisuje proces úpravy webu alebo e-shopu, ktorý má zabezpečiť umiestnenie vo vyhľadávaní na popredných…

Otázka na predavača

Otázka na predavača je ďalší z nástrojov, ktoré majú za cieľ zvýšiť dôveryhodnosť e-shopu a zvýšiť komfort nákupu pre zákazník. Kde sa s ňou stretnete? Obvykle býva implementovaná do systému internetového obchodu vo forme…

Page Rank

Page Rank je veličina, ktorá ukazuje, ako je konkrétny web alebo e-shop hodnotený vyhľadávačom Google. Čím vyššie číslo, tým je stránka dôveryhodnejšia a kvalitnejšia. Presný Page Rank sa prevádzkovateľ webu alebo e-shopu nemôže dozvedieť. K…

PayPal

PayPal je systém určený pre online platby. PayPal je postavený tak, aby jeho užívatelia minimalizovali riziko zneužitia informácií o platobnej karte a zároveň mohli pohodlne a rýchlo platiť po internete. Zabezpečenie PayPal Najväčšie riziko…

Perl

Perl je interpretovaný programovací jazyk. Vyznačuje sa značnou mierou modifikovateľnosti a dáva programátorom veľkú voľnosť v spôsobe stavby kódu. Jednu vec možno urobiť viacerými spôsobmi. Perl je slobodný softvér s otvoreným kódom, teda je open…

PHP

PHP (Hypertext Preprocessor) je programovací jazyk využívaný predovšetkým k vývoju dynamických webových aplikácií. PHP scripty pracujú na strane servera na rozdiel napríklad od JavaScriptu, ktorý funguje na počítači užívateľa. Kde sa PHP…

Pohoda

Pohoda je ekonomický softvér, ktorý pokrýva široké spektrum funkcií a obsahuje rad nástrojov na správu komunikácie, daní, fakturačné nástroje, nástroje pre homebankning, mzdy a mnoho ďalších nástrojov. E-shop a pohoda Pohoda je medzi…

PPA (Pay Per Action)

Skratka PPA znamená Pay Per Action. Označuje druh internetovej reklamy, kde inzerent platí za konkrétnu akciu ako je vykonanie nákupu alebo napríklad registrácia užívateľa. PPA je všeobecné označenie systému zameraného na konkrétne zložitejšie akcie…

PPC

PPC označuje slovné spojenie Pay per Click. Inzerent v rámci tohto reklamného systému platí len za to, keď návštevník klikne na reklamu alebo odkaz smerovaný na stránky inzerenta. Cena jedného clicku sa líši podľa miery konkurencie a umiestnenia.…

PPP (Pay per Post)

PPP označuje reklamný systém založený na systéme Pay per Post, teda platbu za článok. Ako funguje PPP Pay per Post systém je založený na princípe platieb za publikovaný PR článok. Inzerent sa teda najskôr zaregistruje do konkrétneho PPP…

PPS (Pay per Sale)

Pay per Sale je reklamný systém, kedy inzerent platí len za zákazníkov, nie za návštevníkov svojho internetového obchodu. Môžeme sa stretnúť aj s termínom CPS, teda Cost per Sale. Tento systém propagácie spadá pod PPA. Odmena v systéme PPS je…

PPT (Pay per Time)

Pay per Time je reklamný systém, ktorý je založený na tom, že inzerent platí iba za čas, kedy je reklama vystavená. Tento systém je vo svojej podstate najjednoduchší. Najčastejšie sa v rámci tohto systému pracuje s bannermi. Zadávateľ reklamy sa…

PPV (Pay per View)

Skratka PPV zodpovedá termínu Pay per View. V tomto systéme teda inzerent platí poskytovateľovi reklamného priestoru už za zobrazenie inzerátu. Oproti PPC systémom je PPV jednoduchší na sprevádzkovanie. PPV systémy sa špecializujú predovšetkým na…

Public Relations

Public Relations býva často skrátené na PR (pí ár) a voľne ho možno preložiť ako vzťahy s verejnosťou. Termín vzťahy s verejnosťou však úplne nevystihuje podstatu Public Relations. PR síce zvyčajne smeruje zo spoločnosti alebo firmy smerom k…

Python

Python je objektovo orientovaný programovací jazyk. Jeho hlavnou prednosťou je zrozumiteľná a čistá syntaxe. Vďaka tomu býva označovaný ako jeden z najvhodnejších programovacích jazykov pre začiatočníkov. Na druhú stranu je vhodný k vývoju väčších…

Redakčný systém

Redakčný systém sa používa pre správu a publikovanie obsahu webovej prezentácie alebo blogu. Často sa môžeme tiež stretnúť s pojmom CMS. Redakčné systémy sú vytvorené tak, aby ich aj laik mohol jednoducho a efektívne ovládať. Redakčné systémy sa…

Registrácia užívateľov

Ide o nástroj, ktorý by mal byť súčasťou každého profesionálneho e-shopu. V podobe modulu umožní zákazníkom registráciu v internetovom obchode. Výhody registrácie užívateľov Ak prevádzkovateľ e-shopu umožní zákazníkom registráciu, uľahčí im tým…

Robot

Robot je označenie pre program, ktorý prehľadáva internet a na jednotlivých stránkach vykonáva vopred naprogramované úkony. Najčastejším a vítaným typom robota je tzv. spider alebo crawler. Jedná sa o robota vyhľadávačov, ktorý prehľadáva internet a…

ROI

Skratka ROI pochádza z anglického originálu Return of Investment, teda návratnosť investícií. ROI v podstate vyjadruje pomer medzi investíciami a ziskom z týchto investícií.