Posledný článok na blogu

Propojení s Pohodou? Na pohodu.

Následující školení

Workshop: Jak nepohřbít eshop
 

Otázky a odpovede

Všetko, čo ste chceli vedieť o...

 
 

Ďalšie otázky? Kontaktujte nás

Začíname s prevádzkou e-shopu

Môžem mať testovací e-shop na svojej doméne?
Bohužiaľ z bezpečnostných dôvodov musí testovacia verzia e-shopu zostať na našej subdoméne pod číslom, ktoré vám bolo priradené. E-shop si na svoju doménu budete môcť presunúť po prechode na ostrú verziu.

Môže e-shop bežať na mojej vlastnej doméne?
Áno, e-shop môže bežať na ľubovoľnej adrese, napr. www.vasadomena.sk. Doména nemusí mať slovenskú koncovku. Dokonca je možné prepojiť e-shop s už existujúcim webom (napr. na adrese obchod.vasadomena.sk).

Ako si e-shop aktivujem?
Najskôr si založte testovaciu verziu e-shopu. Využite nasledujúcich 30 dní na to, aby ste si vyskúšali všetky funkcie a zároveň už začali do e-shopu vkladať tovar a informácie, ktoré potrebujete mať v ostrej verzii – všetky dáta vložené v testovacom období sa totiž prevádzajú do ostrej verzie.
Viac informácií o tom, ako si zaktivovať e-shop, nájdete tu: Ako si založiť vlastný internetový obchod?

Mám záujem prejsť z iného e-shop riešenia, pomôžete mi?
Určite. Naše riešenie umožňuje importovať dáta vo formáte CSV (popr. i .xml cez našu technickú podporu), vďaka čomu môžete dáta zo starého e-shopu do našeho ľahko nahrať. Ak nebudete vedieť ako, kontaktujte našu podporu.

Ako mám postupovať pri objednávke e-shopu?
V administrácii testovacej verzie e-shopu kliknite na tlačítko „objednať“. Tu vyplňte a vložte všetky potrebné informácie (Vaše kontaktné informácie, tarif, frekvenciu platieb, vyberte si doplnkové služby a moduly) a dokončite objednávku. Následne na špeciálnej stránke nastavte na akej doméne má Váš e-shop byť prevádzkovaný a uhraďte faktúru na prvé fakturačné obdobie.

Mám k dispozícii návod na ovládanie e-shopu?
Áno. Na adrese help.shoptet.cz nájdete veľmi podrobný návod na ovládanie e-shopu, vrátane príkladov rôznych nastavení.

Nestíham obchod naplniť, môžete mi predĺžiť testovacie obdobie?
Áno, samozrejme. V prípade, že vám nestačí 30 dní, počas ktorých môžete e-shop zadarmo plniť tovarom, kontaktujte nás a my vám radi testovaciu lehotu predĺžime.

Ako si mám zaregistrovať doménu?
Využite služby niektorého z registrátorov domén (napr. Forpsi.com, alebo Active24.sk) a doménu si tu za veľmi malý poplatok viete zaregistrovať. Po objednávke ostrej verzie e-shopu vám zašleme veľmi jednoduchý návod, ako túto doménu na nás nasmerujete.

Ako prebieha prevod e-shopu na moju doménu?
Samotný prevod je veľmi jednoduchý. Stačí v administrácii domény nasmerovať DNS záznamy na naše servery a potom v nastavení e-shopu vyplniť platný názov domény a e-shop už bude fungovať na Vašej adrese. Zdá sa vám to zložité? Pozrite sa na našu nápovedu

Stratia sa mi dáta po prevode testovacej verzie na doménu?
Nie. Všetky zmeny, ktoré vykonáte v testovacom e-shope sa prevedú do ostrej verzie e-shopu.

Ako sa prihlásim do administrácie?
Do administrácie sa prihlasujete na adrese xxxxx.myshoptet.com/admin (v prípade testovacej verzie, „xxxxx“ je číslo Vašej testovacej verzie), alebo cez www.vasadomena.sk/admin (v prípade ostrej verzie e-shopu).

Čo by som mal vedieť, než sa pustím do podnikania cez internet?
Aby sme vám maximálne uľahčili nielen samotný štart vášho e-shopu, ale aj jeho prevádzkovanie, pripravili sme pre vás niekoľko rád, ako sa o tejto problematike dozvedieť viac.

Odoslal som newsletter, ale podľa všetkého sa neodoslal
Skúste chvíľu počkať, nové e-maily odoslané z newsletteru sa zaraďujú do fronty a odosielajú postupne.

Ceny, tarify a zmluva

Je tarifa FREE naozaj zadarmo?
Áno, nemusíte sa báť žiadnych - ani skrytých - poplatkov, za tento tarifa skutočne žiadne poplatky nehradíte.

Koľko prevádzka e-shopu stojí?
V cenníku si vyberte (podľa počtu produktov a modulov) najvhodnejší tarif a zvoľte si frekvenciu platieb. Při platbách na rok máte nárok na 10% zľavu a pri platbe na dva roky dopredu dokonca 20%!

Budem platiť za sprevádzkovanie e-shopu?
Nie. Platíte len mesačný poplatok za prevádzku e-shopu. Nemáme žiadny aktivačný poplatok.

Platí sa hneď od začiatku?
Nie. Máte 30 dní na to, aby ste si e-shop a jeho funkce vyskúšali.

Sú nejaké "skryté" poplatky?
Nie. Sprevádzkovanie e-shopu je zadarmo, cena je vrátane webhostingu. Žiadne ďalšie poplatky za prenájom (s výnimkou Vašich individuálnych požiadavkov) neexistujú.

Získam zľavu na prevádzku e-shopu?
Ano. Pokud zaplatíte e-shop na rok dopředu získáte 10% slevu. V případě platby na 2 roky získáte slevu až 20%!

Budem platiť províziu z obratu e-shopu?
Nie. Platí sa len za prenájom e-shopu, nebudeme po vás chcieť províziu z obratu, ktorý na e-shope uskutočníte.

Potrebujem svoj vlastný webhosting?
Nie. Cena za prenájom e-shopu je vrátane webhostingu, ktorý zaisťujeme my. Nemusíte sa tedy vôbec starať o priestor, kde Váš e-shop bude prevádzkovaný.

Zahŕňa cena registračný poplatok za doménu?
Poplatky za vaší vlastní doménu v ceně zahrnuté nejsou. Cena za doménu je však řádově jen několik set korun ročně (cena záleží na koncovce domény, např.: .cz, .eu, .com apod.).

Ktorý tarif je pre mňa najvhodnejší?
Základný rozdiel medzi tarifami je v maximálnom počte tovaru, ktorý je možné na e-shop nahrať a v počte rozširujúcich modulov, ktoré sú už v cene jednotlivých tarífov. Ak si stále nie ste istí, ktorý tarif je pre vás najvhodnejší, kontaktujte nás a my vám radi pomôžeme s výberom.

Môžem tarif kedykoľvek zmeniť?
Áno. Tarif si môžete v priebehu prevádzky e-shopu zvyšovať aj znižovať.

Aké moduly sú obsiahnuté v základnej cene tarifov?
Prehľad toho aké moduly obsahujú jednotlivé tarify už v základnej cene nájdete na stránke Možnosti rozšírenia.

Započítavajú sa do maximálneho počtu položiek aj varianty tovaru?
Nie. Limit sa vzťahuje len na počet základného typu tovaru, nie jeho variánt.

Chcem mať na e-shope viac ako 20 000 položiek, je to možné?
Kontaktujte nás a my sa s vami dohodneme na individuálnom pláne.

Spisuje sa zmluva?
Nie. Všetko sa deje elektronicky, potvrdením Všeobecných obchodných podmienok.

Na ako dlho sa uzatvára zmluvný vzťah?
Zmluvný vzťah s našou spoločnosťou nie je obmedzený žiadnym časovým záväzkom. V prípade, že sa rozhodnete prenájom e-shopu zrušiť, e-shop sa po mesačnej výpovednej lehote jednoducho ukončí.

E-shop som si objednal pred 10.10.2011, získam nové tarify automaticky?
Nie. Aktuálny cenník sa vzťahuje len na e-shopy objednané od 10.10.2011. E-shopy objednané pred týmto dátumom se riadi Všeobecnými obchodnými podmienkami a cenníkom platným v dobe uzatvorenia zmluvy. Aktuálne tarify sa týkajú len systému Shoptet 4, nie je možné ich použiť pre systém Shoptet 3. Prechod na systém Shoptet 4 je potrebné vyžiadať individuálne, nevykonáva sa automaticky.
(cenník platný do 09.10.2011 nájdete tu)

Design

Ako bude môj e-shop vyzerať?
Pre lepšiu predstavu, ako môže Váš e-shop vyzerať, sa pozrite do našich referencií. Hneď od začiatku máte k dispozícii veľké množstvo základných, ale aj tematických šablón, ktoré si môžete následne ešte individuálne upravovať.
Na želanie môžeme šablónu individuálne upraviť alebo vytvoriť úplne unikátny grafický návrh.

Potrebujem k zmene designu programátora?
Nepotrebujete! Vzhľad sa dá veľmi jednoducho meniť niekoľkými kliknutiami v administrácii.

Môžem vzhľad môjho e-shopu priebežne meniť?
Áno. Kedykoľvek a bezplatne. Postupne tiež pridávame nové šablóny, takže Váš obchod môže stále vyzerať ako nový!

Je možné použiť vlastný design?
Áno. Zašlite nám ho a my Vám zašleme cenovú a časový kalkuláciu jeho implementácie.

Môžete mi navrhnúť unikátny design?
Samozrejme. Kontaktujte nás a radi Vás informujeme o všetkých podrobnostiach.

Váš účet

Môže k môjmu účtu pristupovať viac užívateľov?
Áno. V administrácii si môžete nastaviť ľubovoľný počet užívateľov, ktorí majú do Vašej administrácie prístup a môžete im nastavovať rôzne práva. Niekto sa napríklad môže starať len o tovar, ale nesmie vidieť do objednávok. Niekomu môžete zabrániť v administrácii čokoľvek zmazať atď. Možností je veľa a nastavenia sú veľmi jednoduché.

Ako môžem platiť za Vaše služby?
Platba probieha na základe vystavenej faktúry. V súčasnej dobe je možné platiť faktúru pomocou prevodu na účet alebo v platobnom systéme PayU, ktorý obsahuje množstvo platobných metód ako je platba kartou a platobné tlačítka.

Ako dostanem faktúru?
Faktúry zasielame elektronicky vo formáte PDF. Zároveň je možné si ich stiahnuť prihlásení do administračného rozhrania - daňové doklady aj zálohové faktúry nájdete v administrácii e-shopu v sekcii „Môj Shoptet / Vystavené faktúry“.