Posledný článok na blogu

Pinterest ako marketingový nástroj pre váš e-shop

Odoberať novinky e-mailom

Nevypĺňajte toto pole:
Vložením e-mailu súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov
 

Doprava zdarma

Doprava zdarma je jedným z marketingových nástrojov, ako motivovať návštevníkov, aby nakúpili práve vo vašom e-shope.

Cieľ dopravy zdarma v e-shope:

  • konkurenčná výhoda,
  • konvertovať návštevníka e-shopu na zákazníka,
  • zvyšovanie hodnoty objednávky,
  • podpora predaja konkrétneho tovaru,
  • navýšenie obratu e-shopu.

Ako využiť dopravu zdarma

V e-shope môžete využiť rôzne formy dopravy zdarma. Môžete ju ponúknuť bezvýhradne, teda bez ohľadu na to, čo a za koľko zákazník nakúpi. Oveľa častejším spôsobom ponuky dopravy zdarma je v nadväznosti na výšku objednávky, čím dávate návštevníkovi nielen dôvod nakúpiť vo vašom e-shope, ale tiež ho motivujete k vyššej objednávke. Súčasne môžete ponúknuť dopravu zadarmo aj pre konkrétny vybraný tovar a tým podporiť jeho predaj.

Už pravidelne sa každoročne v rámci porovnávača tovaru Heureka.sk koná jednodňová akcia Deň dopravy zdarma, do ktorej sa české e-shopy vo veľkom meradle zapájajú.

Na čo si dať u dopravy zdarma pozor

Pokiaľ vo svojom e-shope ponúkate dopravu zadarmo a vaša konkurencia nie, treba túto konkurenčnú výhodu zdôrazniť. Nezabudnite, že pri aplikácii takéhoto marketingového nástroja, ako je práve doprava zadarmo, musíte starostlivo premyslieť svoj obchodný model. Dlhodobá ponuka dopravy zdarma ide zvyčajne ruka v ruke s miernym navýšením ceny za produkty. Krátkodobá ponuka takéto navýšenie väčšinou nevyžaduje, ale aj tak je treba ju starostlivo premyslieť, aby nezasiahla do príjmov obchodu. Pokiaľ ju totiž ponúkate často a pravidelne, zákazníci si na ňu zvyčajne počkajú a v medzičasoch, keď ju práve neponúkate, proste nenakupujú. Pokiaľ ju však ponúkate výnimočne alebo ju obmedzíte len na konkrétny produkt, tak pokiaľ ju správne odkomunikujete (reklamnou kampaňou, na sociálnych sieťach a pod.), môže byť skvelou podporou predaja.

Doprava zdarma a rôzne ďalšie doplnkové výhody a darčeky môžu byť spôsobom, ako sa odlíšiť od konkurencie v prípade, že dodávateľ vami predávaného tovaru stanoví minimálnu alebo fixnú predajnú cenu.

Príbuzné témy: Otázka na predavačaCenové variantyRegistrácia užívateľovNákup bez registrácieNajpredávanejší tovar