Posledný článok na blogu

Pinterest ako marketingový nástroj pre váš e-shop

Odoberať novinky e-mailom

Nevypĺňajte toto pole:
Vložením e-mailu súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov
 

Google Tag Manager (GTM)

Google Tag Manager, známy tiež ako GTM, je systém pre správu meracích kódov na webových stránkach.

Čo je Google Tag Manager?

Google Tag Manager je systém, pomocou ktorého môžete na vlastné webové stránky vkladať a následne spravovať ľubovoľné meracie kódy.

Ako Google Tag Manager funguje?

Jeho princíp je taký, že sa na web umiestni iba jeden kód, pomocou ktorého dôjde k prepojeniu stránok a služby GTM. A potom sa už prostredníctvom webového rozhrania vkladajú jednotlivé meracie kódy. Tento postup veľmi uľahčuje a zrýchľuje prácu s kódmi (anglicky sa označujú ako tagy), kedy sú z nasadenia vynechaní programátori. Ak teda chcete nasadiť nejaký kód, ktorý obsahuje premenné (napríklad hodnota objednávky, e-mail zákazníka atď.), Môžete ich nastaviť cez Google Tag Manager. Nastavenie vyžaduje pokročilejšie znalosti a aspoň základy javascriptu.

Aké sú výhody Google Tag Manageru?

Implementácia vkladaním samostatných kódov priamo do stránok je zastaraný spôsob, vďaka GTM je možné oveľa ľahšie nielen vkladať, ale následne tiež spravovať ľubovoľné meracie kódy na webové stránky. Všetky kódy tak máte prehľadné a dostupné na jednom mieste, kde sa dajú ľahko pridávať aj odoberať.

Túto službu využijú prevažne tí, ktorí prevádzkujú svoje webové stránky alebo e-shop v systéme, u ktorého nemajú priamy prístup k zdrojovým kódom, alebo by si do takých zásahov netrúfli. Správa a ovládanie GTM je jednoduchá a intuitívna.

Čo je potrebné pre využívanie služby Google Tag Manager?

Iba registrácia na stránkach GTM. Tu vyplníte názov svojho účtu a URL adresu stránok, ktoré chcete so službou GTM prepojiť. Systém vám následne vygeneruje kód pre Google Tag Manager, ktorý vložíte do svojich stránok. Nastavenie GTM v e-shopoch od spoločnosti Shoptet.sk nájdete v sekcii Nastavenia / Prepojenie / Google.