Posledný článok na blogu

Pinterest ako marketingový nástroj pre váš e-shop

Odoberať novinky e-mailom

Nevypĺňajte toto pole:
Vložením e-mailu súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov
 

Hreflang atribút

Atribút hreflang sa v SEO používa pre zacielenie multijazyčných webových stránok na určité publikum. Tento atribút informuje vyhľadávače (Google, Yandex), aký jazyk je použitý na webe. Vďaka tomu roboti vyhľadávačov ľahšie pochopia, ktorí používateľa sú pre daný obsah relevantní.

Ak má váš web niekoľko jazykových mutácií, je dobré na to vyhľadávače upozorniť. Atribút rel = "alternate" hreflang = "xxx" označuje jazyk stránky, prípadne i lokalitu, pre ktorú je obsah určený. Jednotlivé stránky musia byť hreflangom vzájomne prepojené, inak bude úprava nefunkčná. Existuje niekoľko možností implementácie.

Ako implementovať hreflang atribút

  1. HTML kód v sekcii <head>
  2. HTTP hlavička
  3. Súbor Sitemap XML

Príklad zápisu atribútu hreflang:

<link rel = "canonical" href = "https://www.priklad.cz/" />
<link rel = "alternate" hreflang = "sk" href = "https://www.priklad.sk" />
<link rel = "alternate" hreflang = "en-gb" href = "https://www.priklad.co.uk/" />
<link rel = "alternate" hreflang = "en-us" href = "https://www.priklad.com/" />
<link rel = "alternate" hreflang = "x-default" href = "https://www.priklad.com/" />

Takto by vyzeral zápis HTML kódu v sekcii <head> českej verzie stránky. Atribút hreflang by mal vždy sprevádzať aj rel = "canonical" odkazujúci sám na seba (respektíve na stránku, kde je kód implementovaný). Zápis obsahuje aj dve stránky v anglickom jazyku, avšak každú určenú pre iné publikum. Ak sa obsah či ponuka produktov líši medzi štátmi, potom je taká detailnejšia lokalizácia vhodná. Jazyk je definovaný kódmi ISO 639-1, cieľovej oblasti potom podľa ISO 3166-1 alpha-2. Atribút hreflang = "x-default" určuje stránku k zobrazeniu vo vyhľadávaní, ak jazyk nezodpovedá žiadnej zapísanej variante.

Na čo si dať pozor

  • Implementujte hreflang na všetky podstránky webe, ktoré majú iné jazykové mutácie (na homepage nestačí).
  • Zápis sa musí objaviť na všetkých podstránkach a všetkých jazykových mutáciách.
  • Zápis aj poradie jednotlivých jazykových verzií v kóde môže zostať rovnaký, mení sa len rel = "canonical".
  • V zápise definujte vždy najskôr jazyk a potom cieľovú oblasť.
  • Používajte absolútne URL adresy.