EET pre e-shop a elektronické pokladne zadarmo
Všetko o elektronickej evidencii tržieb (EET) prehľadne a jednoducho!
Čo je to EET?
EET, čiže elektronická evidencia tržieb, je povinnosť elektronicky evidovať všetky tržby z fyzického predaja. Predajcovia a e-shopy prijímajúce platby v hotovosti, stravenkami či poukazmi tak musia mať pokladničný systém s internetovým pripojením. S jeho pomocou sú prepojení so servermi finančnej správy a odosielajú tak na ne informácie o tržbách v reálnom čase. Pre podnikateľov s obtiažnym či nestabilným internetovým pripojením existuje aj tzv. zvláštny režim EET. Vo výnimočných prípadoch tak môžu predajcovia fungovať aj offline.
Koho se EET týka?
Povinnosť elektronicky evidovať tržby má každý, kto pri svojich obchodoch prijíma platby v hotovosti, rôznymi šekmi či stravnými lístkami. EET sa týka teda nielen kamenných predajní či e-shopov, ale hodí sa aj do stánkov, alebo v pohostinstve. Odbory, pre ktoré platí povinnosť EET, sú rozdelené do jednotlivých fáz podľa CZ-NACE kódů. Svoj kód ľahko zistíte v databáze Registru ekonomických subjektov.
Koho sa EET netýka?
Existujú aj nejaké výnimky v EET? Áno. Elektronická evidencia tržieb sa netýka tých predajcov a e-shopov, ktorí prijímajú platby od zákazníkov výhradne týmito spôsobmi:
- Platobné karty
- Prevod na účet
- Inkaso
Ďalej sa elektronická evidencia tržieb nevzťahuje na:
- Predajca sladkovodných rýb v období Vianoc (18. – 24. decembra)
- Nevidiacich a hluchoslepých s výhradne zdravotne postihnutými zamestnancami
- Prevádzkovateľa verejných toaliet
- Prevádzkovateľa sociálnych služieb
- Predaj prostredníctvom automatov
- Obce, príspevkové organizácie a štátne inštitúcie
Od kedy EET platí?
Povinnosť elektronicky evidovať tržby prichádza v 4 fázach. Dňa 1. decembra 2016 bola spustená 1. fáza, ktorá zahŕňa stravovacie a ubytovacie služby. Od 1. marca 2017 nadobudla účinnosť 2. fáza pre maloobchody a veľkoobchody. Záverečné 3. a 4. fáza mali začať platiť od 1. mája 2020. Kvôli pandémii nového typu koronavírusu sa však ich spustenie pozastavilo. Pravdepodobným termínom spustenia EET pre dopravcov, poľnohospodárov, remeselníkov či výrobcov je leto 2020.
Nelámte si hlavu starosťami ohľadom EET. O všetko sa postaráme my.
Pokrytie všetkých právnych povinností
Všetko sme pripravili tak, aby ste splnili všetku zákonnú povinnosť elektronickej evidencie tržieb voči finančnej správe. Pri všetkých platbách, ktorých sa EET týka, odošleme na server ministerstva financií príslušnú informáciu a na daňový doklad vytlačíme všetky potrebné informácie. Rovnako sa postaráme o všetko potrebné v prípade, že by ste nejaký doklad stornovali alebo zmazali.
Jednoduché napojenie
Samotné prepojenie s EET je najjednoduchšie aké bolo možné pripraviť. Len vložíte do administrácie obchodu svoj vygenerovaný EET certifikát. O všetko ostatné sa postaráme my.
Ľahká prevádzka
Či už predávate cez e-shop, alebo pokladničný systém, postrážime za vás všetky situácie, ktoré spadajú pod EET a prevedieme príslušné kroky. Vy si budete môcť kedykoľvek zobraziť históriu zmien a odosielanie informácií pri jednotlivých dokladoch, popr. z celého e-shopu.
EET pokladňa v mobile
Pre prevádzkovanie e-shopu, alebo pokladničného systému s EET podporou na Shoptete nie je nutné mať žiadny špeciálny hardvér. Vzhľadom k tomu, že sa jedná o webovú službu, tak je možné ju prevádzkovať z akéhokoľvek zariadenia - notebooku, tabletu alebo mobilu. Pokladne pre elektronickú evidenciu tržieb tak môžete mať stále pri sebe.
Nulové náklady navyše a jednoduché nastavenie
Tá najlepšia správa nakoniec - podpora EET je pre všetkých našich klientov úplne zadarmo. Navždy. Cenu EET pokladne teda nemusíte riešiť. Samotné prepojenie s EET je najjednoduchšie aké bolo možné pripraviť. Len vložíte do administrácie obchodu svoj vygenerovaný EET certifikát. O všetko ostatné sa postaráme my. Pozrite sa na podrobný a prehľadný návod, ktorý sme pre vás pripravili v 4 jednoduchých krokoch. Uvidíte, akými fázami prechádza EET objednávka, než sa automaticky zašle do Finančného úradu.