Posledný článok na blogu

Slovník pojmů na vašem e-shopu

Odoberať novinky e-mailom

Nevypĺňajte toto pole:
 

Otázky a odpovede

 
 

Ďalšie otázky? Kontaktujte nás

Začíname s prevádzkou e-shopu

Môžem mať testovací e-shop na svojej doméne?
Bohužiaľ z bezpečnostných dôvodov musí testovacia verzia e-shopu zostať na našej subdoméne pod číslom, ktoré vám bolo priradené. E-shop si na svoju doménu budete môcť presunúť po prechode na ostrú verziu.

Môže e-shop bežať na mojej vlastnej doméne?
Áno, e-shop môže bežať na ľubovoľnej adrese, napr. www.vasadomena.sk. Doména nemusí mať slovenskú koncovku. Dokonca je možné prepojiť e-shop s už existujúcim webom (napr. Na adrese obchod.vasadomena.sk). Doména môže obsahovať maximálne 50 znakov a vami zvolenú doménu je potrebné najprv zaregistrovať u niektorého z registrátorov (tipy k voľbe a registráciu domén sa dočítate v našej nápovede Registrácia domény).

Ako si e-shop aktivujem?
Najskôr si založte testovaciu verziu e-shopu. Využite nasledujúcich 30 dní na to, aby ste si vyskúšali všetky funkcie a zároveň už začali do e-shopu vkladať tovar a informácie, ktoré potrebujete mať v ostrej verzii – všetky dáta vložené v testovacom období sa totiž prevádzajú do ostrej verzie.
Viac informácií o tom, ako si zaktivovať e-shop, nájdete tu: Ako si založiť vlastný internetový obchod?

Mám záujem prejsť z iného e-shop riešenia, pomôžete mi?
Vo článku nápovedy Prechod na Shoptet z iného e-shopového riešenie nájdete podrobný návod, ktorý vás prevodom e-shopu do Shoptet prevedie krok po kroku. Využite nástroje, ktoré vám pomôžu dáta hromadne presunúť, a zároveň zabezpečí, aby e-shop neprišiel o doteraz vybudované pozície vo vyhľadávačoch.

Ako mám postupovať pri objednávke e-shopu?
V administrácii testovacej verzie eshopu kliknite na tlačidlo "objednať". Tu vyplňte a vložte všetky potrebné informácie (vaše kontaktné údaje, tarifu, frekvencia platieb) a dokončite objednávku. Následne na špeciálnej stránke nastavte, na aké doméne má váš e-shop byť prevádzkovaný. Zároveň Vám bude vystavená prvá faktúra sa 14 dennej splatnosťou.

Mám k dispozícii návod na ovládanie e-shopu?
Áno. Na adrese
help.shoptet.cz nájdete veľmi podrobný návod na ovládanie e-shopu, vrátane príkladov rôznych nastavení.

Nestíham obchod naplniť, môžete mi predĺžiť testovacie obdobie?
Áno, samozrejme. V prípade, že vám nestačí 30 dní, počas ktorých môžete e-shop zadarmo plniť tovarom, kontaktujte nás a my vám radi testovaciu lehotu predĺžime.

Ako si mám zaregistrovať doménu?
Využite služby niektorého z registrátorov domén (napr. Forpsi.com, alebo Active24.cz) a doménu si tu za veľmi malý poplatok zaregistrovať.

Ako prebieha prevod e-shopu na moju doménu?
Samotný prevod je veľmi jednoduchý. Stačí v administrácii domény nasmerovať DNS záznamy na naše servery a potom v nastavení e-shopu vyplniť platný názov domény a e-shop už bude fungovať na vašej adrese. Zdá sa vám to zložité? Pozrite sa na našu nápovedu.

Stratia sa mi dáta po prevode testovacej verzie na doménu?
Nie. Všetky zmeny, ktoré uskutočníte v testovacom e-shope, sa prevedú do ostrej verzie e-shopu.

Ako sa prihlásim do administrácie?
Do administrácie sa prihlasujete cez adresu xxxxx.myshoptet.com/admin (v prípade testovacej verzie, kde "xxxxx" je číslo vašej testovacia verzia), alebo cez www.vasadomena.sk/admin (v prípade ostrej verzie e-shopu).

Čo by som mal vedieť, než sa pustím do podnikania cez internet?
Aby sme vám maximálne uľahčili nielen samotný štart vášho e-shopu, ale aj jeho prevádzkovanie, pripravili sme pre vás niekoľko rád, ako sa o tejto problematike dozvedieť viac. Navyše odporúčame náš rozsiahly sprievodca eshopaře, kde nájdete veľa cenných informácií o podnikaní na internete.

Odoslal som newsletter, ale podľa všetkého sa neodoslal
Skúste chvíľu počkať, nové e-maily odoslané z newsletteru sa zaraďujú do fronty a odosielajú postupne.

Aké náležitosti potrebujem mať vybavené pre podnikanie na internete?
S podnikaním sa viaže niekoľko povinností, ktoré je treba neustále dodržovať a sledovať. Pripravili sme pre vás prehľad foriem podnikania a nasledovne zoznam povinností.

Pomôžete mi s optimalizáciou pre vyhľadávače (SEO)?
V administrácii e-shopu nájdete niekoľko nástrojov, ktoré Vám pomôžu s vašimi pozíciami vo vyhľadávačoch. Naviac poskytujeme pravidelne rôzne tipy na našom blogu, poprípade odporúčame prečítanie článku o SEO v našom e-shopovom sprievodcovi.

Migrace z jiného e-shopového řešení
K nám si můžete převést všechny produkty i zákazníky, více informací v manuálu

Ceny, tarify a zmluva

Je tarifa FREE naozaj zadarmo?
Áno, nemusíte sa báť žiadnych - ani skrytých - poplatkov, za tento tarifa skutočne žiadne poplatky nehradíte.

Koľko prevádzka e-shopu stojí?
V Cenníku si vyberte (podľa počtu produktov a modulov) najvhodnejší tarifu a zvoľte si frekvencie platieb. Pri platbách na rok máte nárok na 12% zľavu a pri platbe na dva roky dopredu dokonca 28%!

Budem platiť za sprevádzkovanie e-shopu?
Nie. Platíte len mesačný poplatok za prevádzku e-shopu. Nemáme žiadny aktivačný poplatok.


Platí sa hneď od začiatku?
Nie. Máte 30 dní na to, aby ste si e-shop a jeho funkcie vyskúšali. Následne vám budú po prevedení e-shopu do ostrej prevádzky vystavované faktúry sa 14 dennej splatnosťou.

Sú nejaké "skryté" poplatky?
Nie. Sprevádzkovanie e-shopu je zdarma, cena je vrátane webhostingu. Žiadne ďalšie poplatky za prenájom neexistujú.

Získam zľavu na prevádzku e-shopu?
Áno. Ak zaplatíte e-shop na rok dopredu získate 12% zľavu. V prípade platby na 2 roky získate zľavu až 28%!

Budem platiť províziu z obratu e-shopu?
Nie. Platí sa len za prenájom e-shopu, nebudeme po vás chcieť províziu z obratu, ktorý na e-shope uskutočníte.

Potrebujem svoj vlastný webhosting?
Nie. Cena za prenájom e-shopu je vrátane webhostingu, ktorý zabezpečujeme my. Nemusíte sa teda vôbec starať o priestor, kde váš e-shop bude prevádzkovaný.

Zahŕňa cena registračný poplatok za doménu?
Poplatky za Vašu vlastnú doménu v cene zahrnuté nie sú. Cena za doménu je však rádovo len niekoľko stoviek korún ročne (cena záleží na koncovke domény, napr.: .sk, .eu, .com apod.).

Ktorý tarif je pre mňa najvhodnejší?
Základný rozdiel medzi tarifami je v maximálnom počte tovaru, ktorý je možné na e-shop nahrať a v počte rozširujúcich modulov, ktoré sú už v cene jednotlivých tarífov. Ak si stále nie ste istí, ktorý tarif je pre vás najvhodnejší, kontaktujte nás a my vám radi pomôžeme s výberom.

Môžem tarif kedykoľvek zmeniť?
Áno. Tarifa si môžete v priebehu prevádzky e-shopu zvyšovať aj znižovať priamo z administrácie.

Aké moduly sú obsiahnuté v základnej cene tarifov?
Prehľad toho aké moduly obsahujú jednotlivé tarify už v základnej cene nájdete na stránke Možnosti rozšírenia.

Započítavajú sa do maximálneho počtu položiek aj varianty tovaru?
Nie. Limit sa vzťahuje len na počet základného typu tovaru, nie jeho variánt.

Chcem mať na e-shope viac ako 20 000 položiek, je to možné?
Kontaktujte nás a my sa s vami dohodneme na individuálnom pláne.

Spisuje sa zmluva?
Nie. Všetko sa deje elektronicky, potvrdením Všeobecných obchodných podmienok.

Na ako dlho sa uzatvára zmluvný vzťah?
Zmluvný vzťah s našou spoločnosťou nie je obmedzený žiadnym časovým záväzkom. V prípade, že sa rozhodnete prenájom e-shopu zrušiť, e-shop sa po mesačnej výpovednej lehote jednoducho ukončí.

E-shop som si objednal pred 10.10.2011, získam nové tarify automaticky?
Nie. Aktuálna cena sa vzťahuje iba na e-shopy objednané od 10.10.2011. E-shopy objednané pred týmto dátumom sa riadia Všeobecnými obchodnými podmienkami a cenníkom platným v čase uzavretia zmluvy. Aktuálne tarify sú spojené iba so systémom Shoptet 4, nie je možné ich použiť pre systém Shoptet 3.

Design

Ako bude môj e-shop vyzerať?
Pre lepšiu predstavu, ako môže váš e-shop vyzerať, sa pozrite do našich referencií a na prezentáciu šablón. Hneď od začiatku máte k dispozícii veľké množstvo základných šablón, ktoré si môžete následne ešte individuálne upravovať.

Potrebujem k zmene designu programátora?
Nepotrebujete! Vzhľad sa dá veľmi jednoducho meniť niekoľkými kliknutiami v administrácii.

Môžem vzhľad môjho e-shopu priebežne meniť?
Áno. Kedykoľvek a bezplatne. Postupne tiež pridávame nové šablóny, takže váš obchod môže stále vyzerať ako nový!

Je možné mať individuálny design?
Okrem systémového nastavenia šablon máte možnosť vkladať CSS alebo Javascript kódy do HTML editoru v administrácii a dosiahnuť tak individuálneho vzhľadu. Na to je potrebné mať kóderske znalosti alebo si zaplatiť kódera. Môžete kontaktovať niekoho z našej sekcie Odporúčame. Upozorňujeme, že individuálne úpravy v HTML editore nemusia byť kompatibilné s aktualizáciami nášho systému.

Je možné individuálne implementovať nové funkcie?
Pretože ponúkame prenájom hotového e-shopového riešenia, neprijímame individuálne požiadavky technického charakteru. Vďaka tomu máme priestor pre neustále vylepšovanie a rozširovanie všetkých funkcií ( o čom sa môžete presvedčiť aj na našom Facebooku, kde o novinkách pravidelne informujeme. Samozrejme nám ale na vašom názore záleží, preto všetky vaše nápady oceníme v knihe prianí, kde čerpáme inšpiráciu pre nové implementácie.

Váš účet

Môže k môjmu účtu pristupovať viac užívateľov?
Áno. V administrácii si môžete nastaviť ľubovoľný počet užívateľov, ktorí majú do Vašej administrácie prístup a môžete im nastavovať rôzne práva. Niekto sa napríklad môže starať len o tovar, ale nesmie vidieť do objednávok. Niekomu môžete zabrániť v administrácii čokoľvek zmazať atď. Možností je veľa a nastavenia sú veľmi jednoduché.

Ako môžem platiť za vaše služby?
Platba probieha na základe vystavenej faktúry. V súčasnej dobe je možné platiť faktúru pomocou prevodu na účet alebo v platobnom systéme PayU, ktorý obsahuje množstvo platobných metód ako je platba kartou a platobné tlačítka.

Ako dostanem faktúru?
Faktúry zasielame elektronicky vo formáte PDF. Zároveň je možné si ich stiahnuť prihlásení do administračného rozhrania - daňové doklady aj zálohové faktúry nájdete v administrácii e-shopu v sekcii „Môj Shoptet / Vystavené faktúry“.