Otázky a odpovede
Začíname s prevádzkou e-shopu
- Môžem si u vás zriadiť ako e-shop tak pokladničný systém?
Áno. Ponúkame unikátnu službu, s ktorou môžete prevádzkovať ako internetový obchod, tak spravovať kamennú predajňu. Alebo len jednu z týchto častí.
- Môžem mať testovací e-shop na svojej doméne?
Bohužiaľ z bezpečnostných dôvodov musí testovacia verzia e-shopu zostať na našej subdoméne pod číslom, ktoré vám bolo priradené. Obchod si na svoju doménu budete môcť presunúť po prechode na ostrú verziu.
- Môže e-shop bežať na mojej vlastnej doméne?
Áno, e-shop môže bežať na ľubovoľnej adrese, napr. www.vasadomena.sk. Doména nemusí mať slovenskú koncovku. Dokonca je možné prepojiť e-shop s už existujúcim webom (napr. na adrese obchod.vasadomena.sk). Doména môže obsahovať maximálne 50 znakov a vami zvolenú doménu je potrebné najprv zaregistrovať u niektorého z registrátorov (tipy na výber a registráciu domén nájdete v našom Pomocníkovi v sekcii Registrácia domény.
- Ako si obchod aktivujem?
Najskôr si založte testovaciu verziu obchodu. Využite nasledujúcich 30 dní na to, aby ste si vyskúšali všetky funkcie a zároveň už začali do obchodu vkladať tovar a informácie, ktoré tu potrebujete mať v ostrej verzii – všetky dáta vložené v testovacom období sa totiž prevádzajú do ostrej verzie. Viac informácií o tom, ako si aktivovať obchod, nájdete tu: Ako začať?.
- Chcem na Shoptet prejsť z iného e-shop riešenia, pomôžete mi?
V článku pomocníka Prechod na Shoptet z iného e-shopového riešenia nájdete podrobný návod, ktorý vás prevodom e-shopu do Shoptetu prevedie krok po kroku. Využite nástroje, ktoré vám pomôžu dáta hromadne presunúť, a zároveň zabezpečia, aby e-shop neprišiel o doteraz vybudované pozície vo vyhľadávačoch.
- Ako mám postupovať pri objednávke obchodu?
V administrácii testovacej verzie obchodu kliknite na tlačidlo „Objednať“. Tu vyplňte a vložte všetky potrebné informácie (vaše kontaktné údaje, tarifa, frekvencia platieb) a dokončite objednávku. Následne na špeciálnej stránke nastavte, na akej doméne budete prevádzkovať váš obchod. Zároveň vám bude vystavená prvá faktúra so sedemdňovou splatnosťou.
- Mám k dispozícii návod na ovládanie obchodu?
Áno. Na adrese podpora.shoptet.sk nájdete veľmi podrobný návod na ovládanie obchodu, vrátane príkladov rôznych nastavení.
- Nestíham obchod naplniť, môžete mi predĺžiť testovacie obdobie?
Áno, samozrejme. V prípade, že vám nestačí 30 dní, počas ktorých môžete obchod zadarmo plniť tovarom, kontaktujte nás a my vám radi testovaciu lehotu predĺžime.
- Ako si mám zaregistrovať doménu?
Využite služby niektorého z registrátorov domén napr. Forpsi.sk, Active24.sk alebo Websupport.sk a doménu si tu za veľmi malý poplatok zaregistrujte.
- Ako prebieha prevod obchodu na moju doménu?
Presun na svoju doménu nastavíte jednoducho v administrácii vášho e-shopu na Shoptete pár klikmi. Podrobný návod nájdete v našom Pomocníkovi.
- Stratia sa mi nejaké dáta po prevode testovacej verzie na doménu?
Nie. Všetky zmeny, ktoré uskutočníte v testovacom obchode, sa prevedú do ostrej verzie obchodu.
- Ako sa prihlásim do administrácie?
Do administrácie sa prihlasujete cez adresu xxxxx.myshoptet.com/admin (v prípade testovacej verzie, kde „xxxxx“ je číslo vašej testovacej verzie), alebo cez www.vasadomena.sk/admin (v prípade ostrej verzie obchodu).
- Čo by som mal vedieť, než sa pustím do podnikania cez internet?
Aby sme vám maximálne uľahčili nielen samotný štart vášho obchodu, ale aj jeho prevádzkovanie, pripravili sme pre vás niekoľko rád, ako sa o tejto problematike dozvedieť viac. Navyše odporúčame nášho rozsiahleho sprievodcu eshopárov, kde nájdete množstvo cenných informácií o podnikaní na internete.
- Odoslal som newsletter, ale podľa všetkého sa neodoslal
Skúste chvíľku počkať, nové e-maily odoslané z newslettera sa zaraďujú do fronty a odosielajú postupne.
- Aké náležitosti potrebujem mať vybavené na podnikanie na internete?
S podnikaním sa viaže niekoľko povinností, ktoré treba neustále dodržiavať a sledovať. Pripravili sme pre vás prehľad foriem podnikania
- Pomôžete mi s optimalizáciou pre vyhľadávače (SEO)?
V administrácii obchodu nájdete niekoľko nástrojov, ktoré vám pomôžu s vašimi pozíciami vo vyhľadávačoch. Navyše poskytujeme pravidelne rôzne tipy na našom blogu alebo v Univerzite v rámci administrácie.
- Migrácia z iného e-shopového riešenia
Na Shoptet si môžete previesť všetky produkty aj zákazníkov, viac informácií nájdete v Pomocníkovi .
- Chcem si kúpiť už zabehnutý e-shop, je to možné?
Áno, je tu aj taká možnosť. Spustili sme novú bezplatnú službu, online trhovisko zabehnutých e-shopov – Eshopiste.cz– kde nájdete celý rad e-shopov na predaj. Podmienky predaja si zjednávate priamo s majiteľom e-shopu. V ponuke je množstvo obchodov na platforme Shoptet, ale aj na iných systémoch. Pokiaľ si vyberiete obchod na inom e-shopovom systéme, môžete si e-shop následne jednoducho previesť k nám.
- Potrebujem požičať alebo investovať do prevádzky svojho e-shopu, ako to urobiť?
Aj pre takýto prípad pre vás máme riešenie. Spustili sme novú bezplatnú službu – Eshopiste.cz – kde môžete odprezentovať svoj obchod a zadať dopyt na pôžičku, alebo ponuku investičnej príležitosti. Podmienky takejto spolupráce si následne dojednávate s prípadným investorom priamo vy.
- Hľadám dodávateľa tovaru do svojho e-shopu, ako na to?
Pokiaľ úplne začínate, alebo len chcete rozšíriť sortiment tovaru, pomôže vám portál Obchodisko.sk. Projekt spoločnosti Shoptet umožňuje veľkoobchodným dodávateľom sa bezplatne prezentovať potenciálnym odberateľom. Ponúkané e-shopy nemusia fungovať na platforme Shoptet a podmienky spolupráce si odberateľ s dodávateľom dojednávajú sami.
Ceny, tarify a zmluva
- Je tarifa FREE naozaj zadarmo?
Áno, nemusíte sa báť žiadnych - ani skrytých - poplatkov, za túto tarifu skutočne žiadne poplatky nehradíte.
- Koľko prevádzka obchodu stojí?
V cenníku si vyberte (podľa počtu produktov a doplnkov) najvhodnejšiu tarifu a zvoľte si frekvenciu platieb. Pri platbách na rok máte nárok na 4% zľavu a pri platbe na dva roky vopred dokonca 10%!
- Budem platiť za sprevádzkovanie obchodu?
Nie. Platíte len mesačný poplatok za prevádzku obchodu. Nemáme žiadny aktivačný poplatok.
- Platí sa hneď od začiatku?
Nie. Máte 30 dní na to, aby ste si obchod a jeho funkcie vyskúšali. Následne vám budú po prevedení obchodu do ostrej prevádzky vystavované faktúry so 14-dňovou splatnosťou.
- Sú nejaké skryté poplatky?
Nie. Sprevádzkovanie obchodu je zadarmo, cena je vrátane webhostingu. Žiadne ďalšie poplatky za prenájom neexistujú.
- Získam zľavu na prevádzku obchodu?
Áno. Pokiaľ zaplatíte obchod na rok dopredu získate 4% zľavu. V prípade platby na 2 roky získate zľavu až 10%!
- Budem platiť províziu z obratu obchodu?
Nie. Platí sa len za prenájom obchodu, nebudeme od vás chcieť províziu z obratu, ktorý na obchode uskutočníte.
- Potrebujem svoj vlastný webhosting?
Nie. Cena za prenájom obchodu je vrátane webhostingu, ktorý zaisťujeme my. Nemusíte sa teda vôbec starať o priestor, kde bude váš obchod prevádzkovaný.
- Zahŕňa cena registračný poplatok za doménu?
Poplatky za vašu vlastnú doménu v cene zahrnuté nie sú. Cena za doménu je však rádovo v jednotkách eur ročne (cena záleží na koncovke domény, napr.: .sk, .eu, .com a pod.).
- Ktorá tarifa je pre mňa najvhodnejšia?
Základný rozdiel medzi tarifami je v maximálnom počte tovaru, ktorý je možné na obchod nahrať av počte rozširujúcich doplnkov, ktoré sú už v cene jednotlivých taríf. Pokiaľ si stále nie ste istí, ktorá tarifa je pre vás najvhodnejšia, kontaktujte nás a my vám radi pomôžeme s výberom.
- Môžem tarifu kedykoľvek meniť?
Áno. Tarifu si môžete v priebehu prevádzky obchodu zvyšovať aj znižovať priamo z administrácie.
- Aké doplnky sú obsiahnuté v základnej cene taríf?
Prehľad toho aké doplnky obsahujú jednotlivé tarify už v základnej cene nájdete na stránke Rozširujúce doplnky.
- Započítavajú sa do maximálneho počtu produktov aj varianty tovaru?
Nie. Limit sa vzťahuje iba na počet základného typu tovaru, nie jeho variant.
- Chcem mať na obchode viac ako 50 000 produktov, čo mám robiť?
Kontaktujte nás a my sa s vami dohodneme na individuálnom pláne.
- Spisuje sa zmluva?
Nie. Všetko sa deje elektronicky, potvrdením Všeobecných obchodných podmienok.
- Na akú dlhú dobu sa uzatvára zmluvný vzťah?
Zmluvný vzťah s našou spoločnosťou nie je obmedzený žiadnym časovým záväzkom. V prípade, že sa rozhodnete prenájom obchodu zrušiť, obchod sa po mesačnej výpovednej lehote jednoducho ukončí.
- Obchod som si objednal pred 1.1.2017, získam nové tarify automaticky?
Nie. Aktuálny cenník sa vzťahuje iba na obchody objednané od 1.1.2017. obchody objednané pred týmto dátumom sa riadia Všeobecnými obchodnými podmienkami a cenníkom platným v čase uzavretia zmluvy. Aktuálne tarify sú spojené iba so systémom Shoptet 4, nemožno ich použiť pre systém Shoptet 3.
- Chcem predať svoj obchod, ako to mám urobiť?
Pokiaľ zvažujete ukončenie e-shopu, je škoda neskúsiť získať vynaložené náklady späť. Aj pre takúto situáciu máme riešenie – spustili sme novú bezplatnú službu – Eshopiste.sk. Na týchto stránkach môžete vytvoriť predajnú medailónik svojho obchodu a ponúknuť ho na predaj. Podmienky predaja si určujete s prípadnými záujemcami priamo sami, všetko, čo si vyjednáte, je vaše. Shoptetu žiadne provízie neplatíte.
Dizajn
- Ako bude môj obchod vyzerať?
Pre lepšiu predstavu, ako môže váš obchod vyzerať, sa pozrite do našich referencií a na prezentáciu šablón. Hneď od začiatku máte k dispozícii veľké množstvo základných šablón, ktoré si môžete následne ešte individuálne upravovať.
- Potrebujem na zmenu dizajnu programátora?
Nepotrebujete! Vzhľad sa dá veľmi ľahko meniť niekoľkými kliknutiami v administrácii.
- Môžem vzhľad môjho obchodu priebežne meniť?
Áno. Kedykoľvek a bezplatne. Postupne tiež pridávame nové šablóny, takže váš obchod môže stále vyzerať ako nový!
- Je možné mať individuálny dizajn?
Okrem systémového nastavenia šablón máte možnosť vkladať CSS alebo Javascrip kódy do HTML editora v administrácii a dosiahnuť tak individuálny vzhľad. Na to je potrebné mať kodérske znalosti alebo si zaplatiť služby kodéra. Môžete kontaktovať niekoho z našej sekcie Shoptet Partnerov . Upozorňujeme, že individuálne úpravy v HTML editore nemusia byť kompatibilné s aktualizáciami nášho systému. Môžete si tiež vybrať z už hotových individuálnych dizajnov, ktoré nie sú štandardne súčasťou Shoptet e-shopov, ale ktoré si môžete individuálne inštalovať. Prehľad týchto šablón nájdete v sekcii Šablóny na našom webe Doplnky Shoptet . Všetky šablóny si môžete pred ich zakúpením bezplatne vyskúšať.
- Je možné individuálne implementovať nové funkcie?
Keďže ponúkame prenájom hotového obchodného riešenia, neprijímame individuálne požiadavky technického charakteru. Vďaka tomu máme priestor na neustále vylepšovanie a rozširovanie všetkých funkcií o čom sa môžete presvedčiť aj na našom Facebooku, kde o novinkách pravidelne informujeme. Samozrejme nám ale na vašom názore záleží, preto všetky vaše nápady oceníme v Shoptet Roadmape, kde čerpáme inšpiráciu pre nové implementácie. Okrem vylepšení, ktoré pripravujeme priamo v našej Shoptet dielni, rozširujeme neustále aj ponuku doplnkov, prepojení a vylepšení od našich externých Partnerov. Všetky vylepšenia nájdete prehľadne v [ponuke doplnkov] (https://doplnky.shoptet.sk/) a všetky si môžete pred ich zakúpením najskôr bezplatne vyskúšať.
- Ako mi s dizajnom pomôže Shoptet Premium?
Shoptet Premium vám umožní sa odlíšiť. Vlastný dizajn na mieru môžete vytvoriť na našej blank šablóne, ktorú naformátujeme podľa vašich predstáv a potrieb a spoločne vytvoríme e-shop, ktorý si vaši zákazníci zamilujú.
Váš účet
- Môže k môjmu účtu pristupovať viacero užívateľov?
Áno. V administrácii si môžete nastaviť ľubovoľný počet užívateľov, ktorí do vašej administrácie uvidia a môžete im nastavovať rôzne práva. Niekto sa môže starať iba o tovar, ale nesmie vidieť do objednávok. Niekomu môžete zamedziť, aby v administrácii čokoľvek zmazal atď. Možnosti sú široké a nastavenie je veľmi jednoduché.
- Ako môžem platiť za vaše služby?
Platba prebieha na základe vystavenej výzvy na platbu. V súčasnej dobe je možné zaplatiť prostredníctvom platobnej brány Shoptet Pay, kde si jednoducho nastavíte opakovanú platbu z uloženej karty, alebo môžete zaplatiť prevodom.
- Ako dostanem faktúru?
Faktúry zasielame e-mailom vo formáte PDF. Zároveň je možné stiahnuť si ich po prihlásení do rozhrania administrácie - všetky doklady nájdete v administrácii obchodu v sekcii „Tarif, platba a doklady” pod vašim účtom.
Doplnky
- Čo sú doplnky?
Doplnky sú funkcie alebo prepojenia na služby, ktoré môžete využívať vo svojom e-shope. Doplnky môžu byť už súčasťou vašej tarify. Rovnako tak ich môžete doobjednať nad rámec svojej tarify. Niektoré doplnky napájajú váš e-shop na externé služby, ako sú napríklad Facebook alebo účtovný systém Pohoda. Chod služby zaisťuje jej poskytovateľ. My v Shoptete sa staráme o to, aby bolo prepojenie úplne spoľahlivé a bezpečné. Cieľom je, aby sme vám ušetrili čas spojený s nastavovaním a vy ho mohli investovať radšej do vášho e-shopu a zákazníkov.
- Kde nájdem doplnky?
Všetky doplnky nájdete na webe Doplnky Shoptet. Doplnky sú rozdelené do niekoľkých kategórií podľa oblasti, ktorú pomocou nich vylepšíte. Doplnky vyvíjame nielen my, ale aj naši Partneri. Preto v detaile doplnku tiež nájdete vyznačeného tvorcu. V rámci jednotlivých kategórií potom môžete filtrovať nielen podľa tvorcu, ale aj podľa dátumu pridania a obľúbenosti doplnku.
- Ako doplnky vybrať a získať?
Každý doplnok môžete získať dvoma spôsobmi. Najjednoduchšie je objednať ho z webu Shoptet Doplnky. Tam stačí otvoriť profil doplnku a kliknúť na tlačidlo Objednať. Druhou možnosťou je objednať doplnok priamo z administrácie e-shopu. Tým vás prevedie náš článok Objednanie nových doplnkov. Pri výbere platby za doplnok sa najčastejšie stretnete s opakovanou platbou, buď na mesačnej alebo ročnej báze. Druhá možnosť je finančne zaujímavejšia, pretože oproti mesačnej platbe ušetríte 4 %. Niektoré vybrané doplnky ponúkame za jednorazovú platbu, po ktorej môžete doplnok používať v rámci vášho e-shopu už navždy. Veľa ďalších doplnkov je vám tiež k dispozícii [úplne zadarmo] (https://doplnky.shoptet.sk/katalog?zadarmo=on). Doplnky môžete testovať počas skúšobnej doby, ktorá sa pri konkrétnych doplnkoch líši. Táto skúšobná doba je pre vás zadarmo vždy pri prvej inštalácii doplnku. Pokiaľ by ste sa radi dozvedeli ďalšie informácie ohľadom výberu doplnkov, neváhajte sa obrátiť na našich kolegov na e-maile info@shoptet.sk, ktorí vám radi pomôžu a zodpovedia akúkoľvek otázku.
- Čo keď využívam službu, pre ktorú neexistuje doplnok?
Vybudujte svoj e-shop na platforme Shoptet Premium, ktorá umožňuje napojenie ďalších externých systémov pomocou privátneho otvoreného API.