Copywriter je špecialista, ktorý sa zaoberá písaním zrozumiteľných a obchodne úspešných textov.
Copywriter by mal písať texty tak, aby sa dobre čítali, zrozumiteľne a tak, aby boli pochopené správnu cieľovou skupinou. Mal by vedieť, či chce návštevníka navnadiť, rozrušiť alebo poučiť. Špecializuje sa na písanie tlačových správ, PR článkov, obchodné texty, texty na firemné weby, návrhy sloganov a napríklad aj popiskov pre e-shop.
Texty, ktoré copywriter píše, by zároveň mali brať ohľad na SEO. Teda aby sa web, shop, e-obchod alebo iné stránky umiestňovali na popredných pozíciách vo vyhľadávaní. Je teda potrebné, aby sa copywriter orientoval v problematike SEO a vedel používať kľúčové slová. V ideálnom prípade by mal copywriter produkovať také texty, ktoré budú pútavé a zrozumiteľné pre ľudí a zároveň vyhľadávače nájdu dostatok relevantného obsahu.
Cieľom dobrého copywritera je: