Obsahový marketing je dôležitou súčasťou marketingu ako takého. Sústredí sa na vytváranie obsahu, ktorý je zaujímavý a nejakým spôsobom prínosný pre stanovenú cieľovú skupinu.
Okrem samotnej tvorby contentu/obsahu sa obsahový marketing zaoberá tiež uverejňovaním a rozširovaním obsahu medzi cieľové publikum. Niekedy sa mu tiež hovorí content marketing podľa jeho anglického označenia.
Jedným z jeho hlavných cieľov je maximalizácia predajov. Tú pomáha dosahovať zaujatím pozornosti potenciálnych zákazníkov, zvyšovaním povedomia o brande alebo konkrétnom produkte/službe a zapájaním publika do interakcie. Content marketing sa okrem iného snaží so svojou cieľovou skupinou komunikovať, vybudovať si s ňou kvalitný vzťah a získať jej dôveru.
Konkrétny obsah vzniká v súlade so stanovenou obsahovou stratégiou. Tá rieši kedy, kde a v akom formáte sa má aký content predkladať publiku. Publikum často reprezentujú špeciálne vypracované zákaznícke persóny.
Textový content tvorí väčšinou copywriteri, prípadne rôzni blogeri atď. Ale obsah nemusí byť iba písaný, naopak existujú aj ďalšie, menej často využívané formáty, napríklad multimediálne.