Posledný článok na blogu

Reshoper 2024: Čo robia inak e-shopy, ktoré rastú aj v nepredvídateľnej dobe?

Odoberať novinky e-mailom

Nevypĺňajte toto pole:
Vložením e-mailu súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov
 

B2B

Skratka Business-to-Business označuje obchodné vzťahy medzi veľkoobchodnými partnermi. Tiež sa využíva na označenie takého softvérového riešenia, ktoré môže slúžiť pre veľkoobchodný predaj. Často je preto využívaná v prostredí internetového obchodu, tiež označovaného ako e-commerce.

Čo je B2B aplikácia?

Skratka B2B je skrátená fráza "Business to Business", ktorá vyjadruje obchodný vzťah medzi dvoma a viacerými obchodníkmi. Rovnaké označenie sa používa aj pre aplikáciu, cez ktorú je taký veľkoobchodný model možné realizovať. Medzi B2B platformu zaraďujeme napríklad web Obchodiště.cz.

Internetový obchod sa nezaobíde bez obchodných vzťahov medzi jednotlivými obchodníkmi a takmer pre každého prevádzkovateľa e-shopu je veľkoobchodná oblasť veľmi dôležitá. Aj preto sú značne populárne tzv. B2B aplikácie, ktorých cieľom je maximalizovať efektivitu. Pri tvorbe takejto aplikácie je potrebné brať do úvahy špecifiká, ktorými sa B2B segment vyznačuje. Tými sú napríklad ceny, dodacie lehoty, spôsoby a typy dopráv, fakturačné adresy a pod.

Rozdiel medzi B2B a B2C?

Na rozdiel od klasického e-shopu (B2C) sú tieto aplikácie strohé a zamerané na efektivitu a rýchlosť. B2B oblasť je dôležitá takmer pre každého prevádzkovateľa e-shopu alebo internetového obchodu. Do B2B oblasti spadajú napríklad vzťahy s odberateľmi, veľkododávateľmi, dealermi a ostatnými e- obchodmi.

B2B systémy môžu byť kombinované s B2C systémami. Takže prevádzkovateľ e-shopu, môže v rámci jedného rozhrania vybavovať obchod so zákazníkmi aj s obchodnými partnermi - obvykle za zvýhodnených podmienok.

Príbuzné témy: B2G, Eshopiště.cz, Obchodiště.cz