Brand označuje značku konkrétneho produktu, služby či organizácie. Ako brand je myslené grafické spracovanie značky, teda logo, ale aj samotná podstata toho, ako tovar a službu zákazníci vnímajú.
Obchodná značka ešte nie je brandom, tým sa stáva postupom času. Je to taká obchodná značka, ktorá má vlastnú identitu a ktorá je schopná byť prezentovaná aj bez výrobku. Ak je značka brandom, spotrebiteľ si ju dokáže automaticky spojiť s určitým produktom.
K tomu, aby sa stala obchodná značka brandom, treba značku budovať, vykonávať tzv. branding.
Budovanie brandu je dlhodobý proces, ktorý sa skladá z viacerých úkonov. Prvky brandu sú meno a logo (logotyp, farebná kombinácia, symboly, ...), slogan či claim, umiestnenie loga, spôsob komunikácie so zákazníkmi, teda rozprávanie príbehu. Aby bolo možné budovať značku, je potrebné klásť dôraz na jej zapamätateľnosť, jedinečnosť, zrozumiteľnosť, význam, uveriteľnosť, prenositeľnosť, adaptabilitu a možnosť registrácie.