E-mail marketing patrí medzi nástroje marketingu, vďaka ktorým veľmi efektívne a rýchlo môžete odovzdať svojim zákazníkom alebo sledovateľom oznámenie či obchodnú ponuku formou elektronickej priamej komunikácie.
E-mail marketing je veľmi obľúbeným spôsobom propagácie značky, služieb a produktov. Vďaka možné personifikáciu patrí medzi najúčinnejšie nástroje marketingu. Jeho primárnou funkciou je udržiavať kontakt so zákazníkom, pripomínať sa mu, udržiavať s ním kontakt, ponúkať mu svoj tovar alebo služby, prípadne ho informovať o zaujímavých akciách a novinkách. V neposlednom rade vďaka e-mailingu je možné získať spätné reakcie zákazníkov.
Na odoslanie komerčného oznámenia musí mať daná spoločnosť súhlas príjemcu, v opačnom prípade sa jedná o nevyžiadanú poštu, teda SPAM. Ak sa užívateľ prihlasuje k odberu napr. newsletteru, je jeho prihlásenie potvrdené buď priamo zadaním e-mailovej adresy do príslušného poľa, alebo musí schváliť ešte prichádzajúci registračný mail, čím súhlasí so zavedením svojho e-mailu do konkrétnej databázy adries.
Jeho výhodou je nielen cena, ale predovšetkým rýchlosť reakcie a možnosť veľmi podrobného vyhodnotenia celej kampane. Takáto kampaň je ľahko testovateľná a merateľná.