Posledný článok na blogu

Pinterest ako marketingový nástroj pre váš e-shop

Odoberať novinky e-mailom

Nevypĺňajte toto pole:
Vložením e-mailu súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov
 

Hashtag #

Hashtag je populárny symbol "#" používaný hlavne na sociálnych sieťach. Označuje sa ním kľúčové slovo, na základe ktorého sa dá vyhľadať obsah konkrétneho média, súboru alebo textu. V slovenčine sa hashtagu hovorí mriežka či krížik.

Ako pracovať s hashtagom

S #hashtagom pracujeme primárne na sociálnych sieťach ako je Twitter, Instagram, Pinterest a v obmedzenej miere aj Facebook. Kým na Twitteri sa mriežkou väčšinov označujú témy či skupiny ľudí, na Intstagrame hashtagy uvádzajú, čo je na fotografii. Na Pintereste sa takto označuje vložený obsah pinu. Po kliknutí na hash sa zobrazia piny, ktoré taký hashtag obsahujú alebo je dané slovo z hashtagu obsiahnuté v popise pinu. Na Facebooku nemajú mriežky veľký význam a veľmi sa nepoužívajú.

Ako napísať hashtag

Existuje niekoľko spôsobov, ako napísať symbol hashtag, čiže mriežku:

  1. Najjednoduchší spôsob je použiť pravý Alt (Alt Gr) v kombinácii s klávesov X, teda Alt Gr + X = #.
  2. Ďalší spôsob zahŕňa využitie troch kláves, a to Ctrl + ľavý Alt + X.
  3. Tento spôsob vyžaduje numerickú klávesnicu. Stlačte a podržte ľavý Alt a zároveň na numerickej klávesnici naťukajte číslovku 35.
  4. Ak máte na svojom zariadení len anglickú klávesnicu, potom vám postačí kombinácia ľavý Alt + Shift + š (klávesa v ľavej hornej časti klávesnice, kde nájdete aj symbol číslice 3 a mriežky).

Mriežka # v URL

Hashtag, ak chcete mriežku, môžeme nájsť aj v URL adrese stránky. Prítomnosť # značí JavaScript, ktorý vyhľadávače prechádzajú veľmi obmedzene a nespoľahlivo. V SEO sa problémy s mriežkou riešia napríklad pri filtrácii v e-shopoch. Predtým platilo, že u nedôležitých filtrov, ktoré sme nechceli mať v indexe, sa na konci URL vypisoval symbol # a roboti vyhľadávačov takýto obsah neprechádzali. V priebehu času toto tvrdenie prestalo platiť, pretože Google sa za mriežky dostal. V súčasnej dobe platí odporúčanie používať pre filtráciu iné parametre v URL (napr. otáznik).