Atribút hreflang sa v SEO používa pre zacielenie multijazyčných webových stránok na určité publikum. Tento atribút informuje vyhľadávače (Google, Yandex), aký jazyk je použitý na webe. Vďaka tomu roboti vyhľadávačov ľahšie pochopia, ktorí používateľa sú pre daný obsah relevantní.
Ak má váš web niekoľko jazykových mutácií, je dobré na to vyhľadávače upozorniť. Atribút rel = "alternate" hreflang = "xxx" označuje jazyk stránky, prípadne i lokalitu, pre ktorú je obsah určený. Jednotlivé stránky musia byť hreflangom vzájomne prepojené, inak bude úprava nefunkčná. Existuje niekoľko možností implementácie.
<link rel = "canonical" href = "https://www.priklad.cz/" />
<link rel = "alternate" hreflang = "sk" href = "https://www.priklad.sk" />
<link rel = "alternate" hreflang = "en-gb" href = "https://www.priklad.co.uk/" />
<link rel = "alternate" hreflang = "en-us" href = "https://www.priklad.com/" />
<link rel = "alternate" hreflang = "x-default" href = "https://www.priklad.com/" />
Takto by vyzeral zápis HTML kódu v sekcii <head> českej verzie stránky. Atribút hreflang by mal vždy sprevádzať aj rel = "canonical" odkazujúci sám na seba (respektíve na stránku, kde je kód implementovaný). Zápis obsahuje aj dve stránky v anglickom jazyku, avšak každú určenú pre iné publikum. Ak sa obsah či ponuka produktov líši medzi štátmi, potom je taká detailnejšia lokalizácia vhodná. Jazyk je definovaný kódmi ISO 639-1, cieľovej oblasti potom podľa ISO 3166-1 alpha-2. Atribút hreflang = "x-default" určuje stránku k zobrazeniu vo vyhľadávaní, ak jazyk nezodpovedá žiadnej zapísanej variante.