Posledný článok na blogu

Pinterest ako marketingový nástroj pre váš e-shop

Odoberať novinky e-mailom

Nevypĺňajte toto pole:
Vložením e-mailu súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov
 

Layout

Pojmom layout sa označuje spôsob rozloženia určitých prvkov na ploche, ktoré sa pravidelne opakujú aj keď sa mení obsah. Layout sa môže vyskytovať v tlačených médiách ako sú noviny alebo časopisy. V oblasti internetového podnikania sa však tento pojem vzťahuje k usporiadaniu prvkov na
internetových stránkach, webových prezentáciách, e-shopoch, web-shopoch a internetových obchodoch všeobecne.

Funkcia layoutu

Vhodná voľba layoutu je jednou zo základných podmienok pre splnenie pravidiel použiteľnosti. Akonáhle by layout nespĺňal kritériá použiteľnosti, návštevníci by sa zle orientovali na webe alebo e-shope a hrozilo by, že veľmi rýchlo odídu. To by sa samozrejme prejavilo na nižšom konverznom pomere. Na druhej strane by mal byť layout graficky zaujímavý alebo aspoň jednoznačne zapamätateľný. V rámci internetových stránok spadá do tvorby layoutu celkové hrubé rozloženie stránky, umiestnenie loga, farba a veľkosť textu, použitý font, farebná kombinácia a samozrejme rozmiestnenie ovládacích prvkov. Pri tvorbe layoutu by mal dizajnér myslieť aj na to, že návštevníci sú zvyknutí hľadať určité prvky vždy na rovnakých miestach. Layout by preto mal byť prispôsobený zvykom a potrebám konkrétnej skupiny návštevníkov.