Viac objednávok za vyššie sumy. Nakupovanie cez internet je na Slovensku stále obľúbenejšie

22. októbra 2025

Celkový obrat všetkých e-shopov na Shoptete predstavoval 142 miliónov eur. Minulý rok v rovnakom čase išlo o sumu 116 miliónov, nárast teda predstavuje 22 %. Kumulatívny obrat sa zvýšil vďaka novým e-shopom, väčšiemu množstvu objednávok, ako aj vyššej priemernej sume za objednávku.

„E-shopy na Shoptete od začiatku júla do konca septembra vybavili viac ako jeden a pol milióna objednávok. Oproti rovnakému obdobiu minulý rok ide o nárast o 18 %,“ hovorí Mária Auxtová, Country Lead pre Slovensko spoločnosti Shoptet. Suma priemernej objednávky je aktuálne 93,27 eur.

Potraviny ďalej rastú

„V porovnaní s rokom 2024 posilnil segment potravín, a to až o 53 %. Slováci si tento spôsob obľubujú čoraz viac, služby v tejto oblasti pribúdajú a zvyšuje sa aj ich kvalita,“ hovorí Mária Auxtová. Dáta Eurostatu ukazujú, že na rozdiel od iných segmentov Slováci potraviny cez internet kupujú stále menej ako v iných krajinách. S veľkou pravdepodobnosťou v tejto oblasti ešte pribudnú nové e-shopy, a zároveň v nich ľudia budú nakupovať častejšie.

Slováci investujú do krásy aj zdravia

Druhý najväčší medziročný nárast zaznamenala kategória zdravia a zdravotných potrieb - stúpla o 36 %. Stále obľúbenejšia je aj kategória parfumov a kozmetiky, ktorá rástla o 27 %. „Stúpajúci predaj tohto tovaru odráža nielen obľubu online nákupov, ale aj celkový postoj k starostlivosti o zdravie, telo a výzor. Napríklad v rámci kozmetiky vidíme záujem nielen o všeobecne známe značky, ale aj o špecializované prípravky,“ konštatuje Mária Auxtová. „Ide napríklad o japonskú kozmetiku, prípravky z kozieho mlieka, vegánske, prírodné a bio výrobky. Pre značky tohto typu je internetový predaj ideálny pretože s pomerne nízkymi nákladmi obslúžia celú krajinu.“

Pokles zaznamenal segment zábavy

Medziročne sme zaznamenali aj nárast potrieb pre zvieratá o 24 % a elektroniky o 21 %. Naopak, najvýraznejší pokles a to o 15 % možno vidieť pri segmente zábava. „Keďže sa v médiách veľa skloňuje konsolidácia, môže ísť o spôsob, ako začínajú šetriť na výdavkoch, ktoré nie sú nevyhnutné. Zatiaľ ide o jednorazovú odchýlku, uvidíme, aké budú trendy v ďalších mesiacoch,“ uzatvára Mária Auxtová zo Shoptetu.