Nákupy cez internet rastú. Viac objednávame potraviny aj tovar súvisiaci so zdravím
Údaje platformy Shoptet, na ktorej funguje viac ako 7 600 slovenských online obchodov, hovoria, že Slováci medziročne nakupovali cez internet podstatne viac.
„Celkový obrat všetkých e-shopov na Shoptete sa medziročne zvýšil približne o 25 %. Zatiaľ čo minulý rok online obchody zaznamenali od apríla do júna celkové tržby 114,2 milióna eur, tento rok už išlo o 142,5 milióna eur,“ konštatuje Mária Auxtová, Country Lead Shoptet pre Slovensko.
K rastu kumulatívneho obratu prispeli nové e-shopy, vyšší počet objednávok, ale aj vyššia priemerná suma, ktorú Slováci za jeden nákup zaplatili.
„Počet objednávok sa zvýšil z 1,3 milióna na 1,5 milióna, teda zhruba o 15 %. Približne o 7 % sa zvýšila aj priemerná hodnota objednávky, a to z 86,96 eura na 92,99 eura.“
Objednávanie liekov cez internet sa teší popularite
Čo sa týka segmentov, suverénne najvyšší nárast medziročne zaznamenali objednávky potravín, a to až o 51 %. Ide o pokračovanie trendu, ktorý sa prejavil už v roku 2024. Slováci v tejto oblasti dobiehajú európsky priemer a možno čakať, že tento segment bude rásť aj naďalej.
O 36 % stúpol aj nákup tovaru týkajúceho sa zdravia a zdravotných potrieb. Podľa Eurostatu pritom Slováci výrobky z tejto oblasti už minulý rok objednávali cez internet podstatne častejšie, ako je priemer Európskej únie.
„Určite k tomu prispieva široká ponuka tovaru a často výhodnejšie ceny ako v kamenných lekárňach. Vysoká je však aj kvalita služieb poskytovaná e-shopmi v tejto oblasti. Niektoré ponúkajú napríklad dodanie v ten istý, prípadne hneď na nasledujúci deň od nákupu. Pre mnoho ľudí je objednanie nielen lacnejšie, ale aj jednoduchšie ako ísť do lekárne osobne,“ približuje Mária Auxtová.
Športový a turistický tovar na vzostupe
Výrazne rástli aj ďalšie segmenty – o 30 % nákup kozmetiky a parfumov a o 27 % nákup potrieb pre domáce zvieratá. Stúpli takisto objednávky tovaru z oblasti športu a turistiky, a to o 19 %.
„Nárast športových a turistických potrieb súvisí aj s lepším počasím a blížiacimi sa prázdninami, počas ktorých budú môcť ľudia zakúpený tovar využívať pri pobyte v prírode či na dovolenkách,” hovorí Mária Auxtová.
Naopak, o pätinu poklesol nákup military tovaru - teda napríklad nožov, taktického oblečenia, batohov a ďalšieho vybavenia.
Kontakt pre novinárov
pr@shoptet.skPosledné články z blogu
- Novinky zo Shoptetu: Apríl až jún 2025. Na čom sme pracovali?
- Spolupráca so Shoptet Premium Partnermi bude intenzívnejšia. Aké sú plány v partnership tíme?
- Ako začať predávať handmade produkty online
- Google mení pravidlá hry. Čo sú AI Overviews a prečo vám môžu znížiť návštevnosť e-shopu?
- EÚ plánuje zaviesť 2€ poplatok kvôli lacným zásielkam z Ázie. Svitá lokálnym e-shopom na lepšie časy?
- Ako na úspešné škálovanie Performance Max kampaní v Google Ads
- Obsah od zákazníkov ako reklama? UGC môže fungovať lepšie, než si myslíte
- Ako sa nestratiť v legislatíve GDPR? Pozrite si prehľadný checklist
- Migrácia na Shoptet. Kompletný sprievodca, ako si nerozhádzať SEO
- Január – marec 2025: Novinky zo Shoptetu, ktoré by vám nemali uniknúť