Slovenských internetových predajcov najviac trápi koronavírus
V roku 2020 zaznamenali e-shopy slovenských majiteľov mimoriadny nárast predajov, ktorý pokračoval aj v tomto roku. Napriek tomu, že pandémia im priniesla množstvo nových zákazníkov, covid-19 pre nich naďalej ostáva problémom číslo jeden.
Na platforme Shoptet momentálne funguje viac ako 3 000 slovenských e-shopov. Ich celkový obrat za minulý rok dosiahol 167 miliónov, čo predstavuje viac ako dvojnásobný medziročný nárast. Aj preto sa Shoptet intenzívne zaujíma o celkovú spokojnosť, ale aj aktuálne problémy, ktoré slovenskí a českí majitelia e-shopov v súčasnosti riešia.
Slováci sa najviac obávajú koronavírusu
„Kým českí e-shoperi covid-19 takmer neregistrujú a za problém ho považujú len 2 percentá z nich, Slováci sú na tom opačne. Medzi najväčšie problémy pri podnikaní s e-shopom zaradilo až 14 percent práve epidemickú situáciu,“ hovorí Ivo Mrena, produktový a marketingový manažér spoločnosti Shoptet.
Mnohí e-shoperi sa už teraz pripravujú na výrazný vplyv tretej vlny koronavírusu a ďalšie prípadné obmedzenia. Podľa výsledkov prieskumu posilňujú z obavy pred koronavírusom marketingové aktivity a komunikáciu so zákazníkmi. Hľadajú nové trhy, rozširujú si siete dodávateľov, predzásobujú sa tovarom a na najhoršie sa pripravujú aj vytváraním finančného vankúša.
Slováci sú dobrí zákazníci
Biznis slovenským e-shoperom podľa aktuálneho prieskumu často komplikujú okrem koronavírusu aj legislatíva a logistika. Neistotu na trhu vnímajú aj z titulu viaznucich dodávok a nedostatočného naskladnenia tovaru. Aj napriek tomu, že počas pandémie prudko stúpol počet objednávok a majitelia e-shopov tak museli podstatne viac komunikovať s kupujúcimi, nároční zákazníci nepredstavovali pre nich výrazný problém. A to platí tak pre český, ako aj pre slovenský trh. Problém pre väčšinu z nich nepredstavuje ani nedostatok času na podnikanie.
Kontakt pre novinárov
pr@shoptet.skPosledné články z blogu
- Novinky zo Shoptetu: Apríl až jún 2025. Na čom sme pracovali?
- Spolupráca so Shoptet Premium Partnermi bude intenzívnejšia. Aké sú plány v partnership tíme?
- Ako začať predávať handmade produkty online
- Google mení pravidlá hry. Čo sú AI Overviews a prečo vám môžu znížiť návštevnosť e-shopu?
- EÚ plánuje zaviesť 2€ poplatok kvôli lacným zásielkam z Ázie. Svitá lokálnym e-shopom na lepšie časy?
- Ako na úspešné škálovanie Performance Max kampaní v Google Ads
- Obsah od zákazníkov ako reklama? UGC môže fungovať lepšie, než si myslíte
- Ako sa nestratiť v legislatíve GDPR? Pozrite si prehľadný checklist
- Migrácia na Shoptet. Kompletný sprievodca, ako si nerozhádzať SEO
- Január – marec 2025: Novinky zo Shoptetu, ktoré by vám nemali uniknúť