Slovenských internetových predajcov najviac trápi koronavírus
V roku 2020 zaznamenali e-shopy slovenských majiteľov mimoriadny nárast predajov, ktorý pokračoval aj v tomto roku. Napriek tomu, že pandémia im priniesla množstvo nových zákazníkov, covid-19 pre nich naďalej ostáva problémom číslo jeden.
Na platforme Shoptet momentálne funguje viac ako 3 000 slovenských e-shopov. Ich celkový obrat za minulý rok dosiahol 167 miliónov, čo predstavuje viac ako dvojnásobný medziročný nárast. Aj preto sa Shoptet intenzívne zaujíma o celkovú spokojnosť, ale aj aktuálne problémy, ktoré slovenskí a českí majitelia e-shopov v súčasnosti riešia.
Slováci sa najviac obávajú koronavírusu
„Kým českí e-shoperi covid-19 takmer neregistrujú a za problém ho považujú len 2 percentá z nich, Slováci sú na tom opačne. Medzi najväčšie problémy pri podnikaní s e-shopom zaradilo až 14 percent práve epidemickú situáciu,“ hovorí Ivo Mrena, produktový a marketingový manažér spoločnosti Shoptet.
Mnohí e-shoperi sa už teraz pripravujú na výrazný vplyv tretej vlny koronavírusu a ďalšie prípadné obmedzenia. Podľa výsledkov prieskumu posilňujú z obavy pred koronavírusom marketingové aktivity a komunikáciu so zákazníkmi. Hľadajú nové trhy, rozširujú si siete dodávateľov, predzásobujú sa tovarom a na najhoršie sa pripravujú aj vytváraním finančného vankúša.
Slováci sú dobrí zákazníci
Biznis slovenským e-shoperom podľa aktuálneho prieskumu často komplikujú okrem koronavírusu aj legislatíva a logistika. Neistotu na trhu vnímajú aj z titulu viaznucich dodávok a nedostatočného naskladnenia tovaru. Aj napriek tomu, že počas pandémie prudko stúpol počet objednávok a majitelia e-shopov tak museli podstatne viac komunikovať s kupujúcimi, nároční zákazníci nepredstavovali pre nich výrazný problém. A to platí tak pre český, ako aj pre slovenský trh. Problém pre väčšinu z nich nepredstavuje ani nedostatok času na podnikanie.
Kontakt pre novinárov
pr@shoptet.skPosledné články z blogu
- Budovanie značky alebo investovať do výkonu? 4 kroky ako na digitálnu stratégiu
- Od vtipkovania k serióznosti: čo je brand voice a prečo je dôležitý?
- Čo najviac riešia e-shopy v roku 2022? Pýtame sa poradcov z Reshoperu
- Staroknih: Zákazník z Peru u nás našiel rozprávkovú knihu z jeho detstva
- Májové novinky
- Staroknih: Komunitu sme sa rozhodli vybudovať na pozitívnej skúsenosti našich zákazníkov
- Ako sa pripravoval Reshoper: Pohľad do zákulisia s usporiadateľkami Adrianou a Veronikou
- Merajte lepšie svoje konverzie vďaka Facebook Conversions API
- Čakáte na platby za objednávky príliš dlho? Zlepšite situáciu týmito spôsobmi!
- 5 tipov ako zvládnuť zmluvy a právnu agendu vášho e-shopu