Slováci sa v súvislosti s Ukrajinou obávajú krízy. Nakupujú zlato a variče
Aktuálne dianie na Ukrajine vzbudzuje v ľuďoch obavy, ktoré sa prejavujú aj zvýšeným dopytom po vybraných tovaroch či kategóriách. Ktoré položky skončili v ich nákupných košíkoch častejšie ako inokedy?
Ľudia svojimi nákupmi reagujú na spoločenskú situáciu, podobne ako tomu bolo aj počas pandémie covidu-19. Vtedy napríklad dochádzalo ku krátkodobému nedostatku respirátorov a rúšok. „Krátkodobo boli vybrané druhy tovaru horšie dostupné. Na rozdiel od pandémie však teraz nezaznamenávame problémy týkajúce sa zásobovania e-shopov či dodávok tovaru,“ hovorí Samuel Huba, výkonný riaditeľ spoločnosti Shoptet, vďaka ktorej má svoj online obchod už 30 000 podnikateľov.
Stúpa záujem o investičné zlato
Časť zákazníkov sa na prípadnú krízu pripravuje nákupom zlata, ktoré sa považuje za jednu z najbezpečnejších investícií. Záujem oň rástol následkom inflácie už dlhšie, ale v posledných dňoch sa zvýšil rapídne. „Nie je prekvapením, že ľudia nechcú nič nechať na náhodu. To, že sa v súčasnosti uchyľujú k nákupu zlata, nie je nezvyčajné. Zlato sa v čase krízy považuje za bezpečný investičný prístav,“ upozornil Samuel Huba.
Príprava na nedostatok energií
Dáta Shoptetu naznačujú stúpajúci záujem o produkty, ktoré by sa dali využiť pri prípadnom nedostatku plynu či elektriny. Stúpol záujem o variče (nárast o 122 %), sporáky na tuhé palivo (nárast o 80 %) či elektrocentrály (nárast o 115 %).
„Čo sa týka týchto aj ďalších tovarov, v krízových situáciách ide o pomerne bežnú prax. Dôležité však je, aby ho ľudia nevykupovali vo veľkom len pre istotu. Iní ho totiž môžu skutočne potrebovať už teraz,“ hovorí Samuel Huba zo Shoptetu.
Záujem o vlajky signalizuje podporu Ukrajiny
Extrémny nárast v trendoch zaznamenali aj vlajky. Dopyt po nich sa na slovenskom trhu zvýšil o 580 %, na českom až o vyše 1 000 %. Vlajky vidno napríklad na zhromaždeniach na podporu Ukrajiny, ale aj v slovenskom parlamente.
Kontakt pre novinárov
pr@shoptet.skPosledné články z blogu
- Pinterest ako marketingový nástroj pre váš e-shop
- Reshoper 2024: Čo robia inak e-shopy, ktoré rastú aj v nepredvídateľnej dobe?
- Prečo na vašom e-shope zákazník nedokončí objednávku? Pozrite si prehľad najčastejších dôvodov
- Ako prebieha tvorba grafiky pre váš e-shop na Shoptete?
- Vysoké náklady na marketing aj podceňované vianočné kampane. Pozrite si výsledky prieskumu medzi slovenskými e-shopármi
- „Priniesli sme módu do zdravotníctva,“ hovorí trojica lekárov. Teraz chce INFINITE MedStyle obliecť celú Európu
- Google Consent Mode v2 a koniec cookies tretích strán. Čo znamenajú pre váš e-shop?
- Prečo je na štart podnikania lepší prenájom e-shopu, ako e-shop vytvorený na mieru
- Produktové popisy vytvorené umelou inteligenciou? Je to tu!
- Veľký sprievodca chybami v reklamách na Facebooku a Instagrame